W celu poprawnego działania witryny stosujemy pliki cookies (ciasteczka). Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Rozumiem

Postać trygonometryczna i wzór de Moivre'a

Zobacz jak uczę i obejrzyj fragment kursu z omówieniem schematu przejścia z postaci algebraicznej na postać trygometryczną liczby zespolonej oraz 3 praktyczne przykłady jak krok po kroku wykonać to przejście

Chcesz poznać rozwiązania innych przykładów i zadań dotyczących wykorzystywania postaci trygonometrycznej do potęgowania liczb zespolonych? Naucz się wygodniej i szybciej - zarejestruj się!

Zarejestruj się i odbierz bonus

Co dokładnie dostaniesz w pełnej wersji kursu?

  • film video z wyjaśnieniem teorii oraz 11 przykładów oraz rozwiązań zadań (czas trwania: ponad 26 minut)
  • film video z rozwiązanymi krok po kroku 5 zadań, które często pojawiają się na kolokwiach i egzaminach (czas trwania: ok. 31 minut)
  • plik pdf ze wzorami, przykładami i rozwiązaniami zadań (będą to slajdy z filmów + dodatkowe materiały)

Czego dowiesz się z kursu o postaci trygonometrycznej liczby zespolonej?

Z pierwszego filmu video nauczysz się:

  • co to jest postać trygonometryczna liczby zespolonej i jak wyprowadzić ją z prostych zależności w trójkącie prostokątnym (wystarczy wiedza ze szkoły średniej)
  • przechodzić z postaci algebraicznej do trygonometrycznej i odwrotnie
  • kiedy dwie liczby zespolone w postaci trygonometrycznej są sobie równe
  • mnożyć i dzielić liczby zespolone w postaci trygonometrycznej
  • znajdować sprzężenie, odwrotność i liczbę przeciwną do liczby zespolonej w postaci trygonometrycznej
  • wykonywać potęgowanie liczb zespolonych przy użyciu wzoru de Moivre'a
  • dodatkowo przypomnisz sobie najbardziej potrzebne własności funkcji trygonometrycznych oraz wartości sinusa i kosinusa dla najczęściej występujących wielkości kątów (ta wiedza jest niezbędna przy rozwiązywaniu zadań z postacią trygonometryczną i wzorem de Moivre'a)

Zarejestruj się i odbierz bonus

W drugim filmie video pokażę Ci jak rozwiązać krok po kroku 5 typowych zadań dotyczących postaci trygonometrycznej liczby zespolonej.

 

Komentarzy (0)

Cancel or